Jedna od najvećih promjena koje je postpandemijsko doba uvelo u organizacijski svijet je rad u virtualnom okruženju. Naučili smo koliko toga se zapravo može odraditi od doma pa je velik broj poduzeća odlučio ostaviti princip hibridnog načina rada. Po ovome dakako prednjače IT kompanije, a kako je upravo to sektor iz kojeg nam dolazi najviše B2Run sudionika, moramo i njima posvetiti jedan blog post. Zato ćemo u ovom tekstu otkriti kako virtualni timovi (uz godišnji pohod na B2Run) mogu održavati timsku koheziju iako ne provode svaku pauzu za ručak zajedno.

1. Transparentna komunikacija
Iako možda već zvuči kao floskula, ali kvalitetna komunikacija zaista može napraviti veliku razliku u funkcioniranju tima. Posebno je važna u timovima koji nemaju priliku ostvarivati svakodnevnu komunikaciju uživo te ne mogu samo „cimnuti“ kolegu koju sjedi stol do. Česta i otvorena komunikacija stvara osjećaj povezanosti i osigurava uključenost i informiranost svih. Dobra ideja bi bila odvojiti određen termin u danu ili tjednu za timske sastanke gdje svatko dijeli na čemu trenutno radi, koji su aktualni izazovi ili postignuća. Cilj je sinkroniziran tim koji je u toku i prati sve projektne ciljeve, rokove i zadatke, ali i tim koji stvara siguran prostor za dijeljenje vlastitih misli i doživljaja. Preporuka je otvoriti i neformalne kanale komunikacije na online platformama gdje zaposleni mogu dijeliti teme nevezane za posao. Ako želite znati više o neformalnoj komunikaciji, pročitajte naš prošli članak.
2. Pozitivna timska kultura
Timska kultura je ključna u tome koliko se ljudi osjećaju uključenima u svoju organizaciju. Čak i u virtualnim timovima, nužno je njegovati kulturu gdje se svi osjećaju cjenjeno, podržano te da unutar tima mogu predstavljati i živjeti svoje osobne vrijednosti. Tako je važno poticati kolektiv da slave međusobne uspjehe, bili ono poslovni ili privatni. Javno prepoznavanje nečijeg uspjeha na zajedničkim sastancima ili poruke podrške na komunikacijskim platformama potiču pozitivno ponašanje i stvaraju ugodnu radnu klimu. Moguće je organizirati i online mini team buldinge kroz aktivnosti poput online pub-kvizeva, happy-houra ili zajedničkih sastanaka za brainstorming. Čak i 30-minutni online coffee break može napraviti razliku.
3. Dobrobit zaposlenika i fleksibilnost rada
Jedna od najvećih prednosti rada od kuće je fleksibilnost. S druge strane, najveća mana je odvojiti posao od privatnog života jer posao onda doista svaki dan „nosiš doma“. Stoga je važno paziti na razine opterećenja koje prenosimo na naše kolege. Potrebno je poticati međusobno zdravo postavljanje granica i poštivanje međusobnog slobodnog vremena. Zato treba izbjegavati sastanke pred kraj dogovorenog radnog vremena te limitirati komunikaciju van radnog vremena na samo hitne slučajeve. Svaki put se treba zapitati – ako ovo ne riješimo do sutra, što će se dogoditi? Vrlo često će odgovor biti gotovo ništa pa ne treba dizati paniku tamo gdje joj nije mjesto. Ovakvo poštivanje granica može biti od velikog značaja za sprječavanje burn-outa i općenite dobrobiti zaposlenika.
4. Postavljanje jasnih ciljeva i prepoznavanje uspjeha
Kada timovi rade remote, može se dogoditi da pojedini članovi kolektiva osjete određenu udaljenosti i odvojenost od širih ciljeva i vizija kompanije. Jedan od načina kako održati osjećaj timskog duha je da svaki pojedinac ima predstavu o tome kako njihov rad doprinosi sveukupnom uspjehu organizacije. To se postiže kroz postavljanje jasnih, ostvarivih ciljeva i kvalitetnu procjenu kompetencija onih koji bi ih trebali izvršiti. Napredak tima se treba pratiti u pravilnim intervalima te redovno davati na važnosti ostvarenju svakog cilja, bio on mali ili velik. Dobra ideja je uspostavljanje programa prepoznavanja uspjeha gdje kolege mogu nominirati jedni druge po vlastitim kriterijima uspjeha i kolegijalnosti. Javno priznavanje uspjeha potiče kontinuiran kvalitetan rad, kao i osjećaj ponosa svakog pojedinca.
5. Stvaranje osjećaja pripadanja
Jedan od najvećih izazova rada u virtualnim timovima je osjećaj izolacije i isključenosti pojedinih članova. Zato je važno održavati redovite individualne sastanka, posebno s onima kojima je možda teže komunicirati tokom grupnih sastanaka ili koji su nešto noviji dodatak timu. Kratka poruka u privatni chat u kojoj se provjerava kako su i kako doživljavaju trenutno opterećenje pokazuje da brinemo jedni za druge kao ljudi, a ne samo zaposlenici. Kada zaposlenici osjećaju da su uključeni i prihvaćeni, ostaju angažiraniji i motiviraniji da rade što kvalitetnije za boljitak cijelog tima.